FAQ

 

  • De Flex Prepaid Card is een vooraf betaalde debetkaart die niet aan een bankrekening is gekoppeld.

    Om tijd te winnen aan de kassa's, is de Flex Prepaid Card uitgerust met de functie contactloos betalen   https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT2w98iSpUWUTu7ED-Bo3xp_qL8BN77LfReS6aZcepSX0LY9vKegZVxqw  waarmee u bij Carrefour tot 75 euro en bij andere handelaars tot 20 euro met een contactloze terminal kunt betalen. Met deze functie vermijdt u dat u uw code op de betaalterminal moet ingeven.

    Om in alle veiligheid online te winkelen is, de Flex Prepaid Card uitgerust met een veiligheidsservice voor onlineaankopen

    De Flex Prepaid Card bestaat :

    • In giftmodus ( van € 20 tot maximaal € 150)
    • In herlaadmodus (van € 20 tot maximaal € 10.000)

     

    U kunt zonder van kaart te veranderen omschakelen naar herlaadmodus. Vervolgens kunt u alle diensten van uw kaart benutten en de budgetbeheertool gebruiken (transacties rangschikken per categorie, uitgavedoelen programmeren volgens verbruikscategorie, budgetanalyse per maand, jaar, categorie ...)

     

  • Met Flex Prepaid Card

    • Zijn de risico's op fraude bij het online winkelen beperkt;
    • Besteedt u alleen het geld dat u hebt opgeladen;
    • Houdt u het bedrag van uw uitgaven onder controle;
    • Gaat u nooit in het rood;
    • Organiseert en volgt u, zonder van kaart te veranderen en door de herlaadmodus te kiezen, uw gezinsbudget per verbruikscategorie dankzij de gebruiksvriendelijke beheertools;
    • Geeft u uw kinderen financiële autonomie door hen een rekening en betaalkaart te geven waarmee ze, onder ouderlijk toezicht, hun financiën zelfstandig leren beheren (studies in het buitenland, vakantie, zakgeld ...);
    • Kiest u de herlaadmodus die het best bij u past;
    • Geniet u van de getrouwheidsprogramma's Bonus Card en Spaar&Pluk;

     

  • De aankoop en het gebruik van de Flex Prepaid Card zijn voorbehouden voor meerderjarige, handelsbekwame natuurlijke personen die gedomicilieerd zijn in België, met een beperking van vier kaarten per persoon. Handig om het gezin uit te rusten met een risicoloos betaalmiddel en de uitgaven en het herladen te centraliseren. De houder van de rekening is verantwoordelijk voor het gebruik dat wordt gemaakt van de kaart(en).

  • U kunt tot 4 Flex Prepaid Cards aan uw account koppelen. De houder van de rekening is verantwoordelijk voor het gebruik dat wordt gemaakt van de kaart(en).

  •  

    • Stel uzelf een globale uitgavendoelstelling voorop / of per categorie.
    • Programmeer de ontvangst van waarschuwingen per sms of e-mail wanneer u uw doelstelling overschrijdt.
    • Kijk in detail uw aankopen na.
    • Sorteer ze op bedrag, datum, handelaar.
    • Breng uw transacties onder in aankoopcategorieën of wijzig deze categorieën.
    • Raadpleeg uw maandelijkse uitgavenstaat.
    • Analyseer uw uitgaven per categorie, per maand, per jaar ... dankzij eenvoudige en gebruiksvriendelijke grafieken.
    • Rangschik uw transacties en/of creëer categorieën.

     

  • Beste klant,

    Met deze e-mail wensen we jou op de hoogte te brengen van het feit dat FIMASER nv geleidelijk aan de diensten verbonden aan de Flex Card afbouwt, met een definitieve stopzetting van de dienst op 1 september 2020.

    De hierin beschreven aanpassingen worden gepubliceerd op de website van Flex Prepaid en per post verzonden naar alle kaarthouders op 31 maart 2020, ofwel 2 maanden voor het in werking treden van deze bepalingen.

    Je bent titularis van een Flex Card in herlaadbare modus en ten gevolge van de definitieve stopzetting van deze dienst op 1 september 2020, nodigen we je uit om het resterende geld beschikbaar op jouw Flex Card te gebruiken voor deze datum.

    3 mogelijkheden om je geld terug te krijgen

    • Gebruik het resterende bedrag (via aankopen

    • Gebruik de automatische overschrijving in de homebanking Flex. Dit is de meest eenvoudige en veilige manier

    • Haal het geld af aan een bankautomaat.

    Om je te begeleiden bij de terugbetaling van het saldo van de Flex Card en om al je vragen te beantwoorden, hebben we een hulplijn ter beschikking op het volgende adres, infoflex@fimaser.be en per telefoon op 02/226.37.84, van maandag tot zaterdag, van 9u00 tot 17u00.

    Met vriendelijke groeten,

    Fabienne Godar

    Verantwoordelijke klantendienst.

  • Om de terugbetaling van het resterende bedrag op jouw Flex Card voor 1 september 2020 terug te krijgen, heb je 3 mogelijkheden:

    1. Via de homebanking Flex

    2. Via bankoverschrijving

    3. Via afhaling aan een bankautomaat (ATM)

    Klik hier voor de gedetailleerd stappen.

     

  • De onderstaande aanpassingen werden per e-mail verzonden naar alle Titularissen, op 31 maart 2020, ofwel 2 maanden voor het ingaan ervan in overeenstemming met de toepassingsvoorwaarden.

    Hieronder vind je een beschrijving van de verschillende stappen in de stopzetting van de Flex Prepaid Card :

    1. VANAF 1 JUNI 2020,

    • Zal het niet langer mogelijk zijn om, in de winkel of via de website, een nieuwe Flex Card aan te schaffen of te activeren,

    • Zal het niet langer mogelijk zijn een Flex Card of één van de bijkomende kaarten te herladen,

    • Zal het niet langer mogelijk zijn om een Flex Card te vernieuwen,

    • Zal het resterende geld van de bijkomende kaarten overgeschreven worden naar de Hoofdrekening en diens Flex Card.

    2. VAN 1 JUNI 2020 TOT 1 SEPTEMBER 2020,

    • Kan je de Flex Card gebruiken voor betalingen en geldafhalingen in overeenstemming met de algemene verkoopsvoorwaarden van de Flex Prepaid Card,

    • Kan je nog steeds de terugbetaling vragen van het resterende bedrag op de Flex Card. Deze terugbetaling zal gebeuren via een overschrijving naar de bankrekening in overeenstemming met de algemene verkoopsvoorwaarden van de Flex Prepaid Card.

    3. VANAF 1 SEPTEMBER 2020,

    • Wordt jouw contract opgezegd wegens stopzetting van de dienst Flex Card door Fimaser,

    • Zal het niet langer mogelijk zijn om de Flex Card te gebruiken, noch voor betaling, noch voor geldafhaling.

    • Kan je nog steeds de terugbetaling vragen van het resterende bedrag op de Flex Card. Deze terugbetaling zal gebeuren via een overschrijving naar de bankrekening in overeenstemming met de algemene verkoopsvoorwaarden van de Flex Prepaid Card.

    Om je te begeleiden bij de terugbetaling van het saldo op de Flex Card en om al je vragen te beantwoorden, hebben we een hulplijn ter beschikking op het volgende adres: infoflex@fimaser.be en per telefoon op 02/226.37.84, van maandag tot zaterdag, van 9u00 tot 17u00.

 

  • We wensen jou op de hoogte te brengen van het feit dat FIMASER nv geleidelijk aan de diensten verbonden aan de Flex Card afbouwt, met een definitieve stopzetting van de dienst op 1 september 2020.

    De hierin beschreven aanpassingen worden gepubliceerd in onze FAQ sectie "Belangrijke boodschap aangaande de Flex Prepaid Card" op de website van Flex Prepaid en per post verzonden naar alle kaarthouders op 31 maart 2020, ofwel 2 maanden voor het in werking treden van deze bepalingen.

    Je bent titularis van een Flex Card in herlaadbare modus en ten gevolge van de definitieve stopzetting van deze dienst op 1 september 2020, nodigen we je uit om het resterende geld beschikbaar op jouw Flex Card te gebruiken voor deze datum.

    U hebt de keuze uit meerdere herlaadmethoden (prijstabel).

     

    Eenmalig herladen :

    Via Flex Homebanking:

    • Via overschrijving
    • Met kredietkaart
    • Van Flex Prepaid Card naar Flex Prepaid Card

     

    Automatisch herladen:

    • Maandelijks herladen via domiciliëring
    • Maandelijks herladen met kredietkaart op een vaste datum
    • Herladen Comfortoptie*

     

    *Met deze optie kunt u eenmaal per maand automatisch herladen met maximaal € 150 wanneer het saldo van uw kaart onvoldoende is.

Hieronder vind je een beschrijving van de verschillende stappen in de stopzetting van de Flex Prepaid Card :

1. VANAF 1 JUNI 2020,

• Zal het niet langer mogelijk zijn om, in de winkel of via de website, een nieuwe Flex Card aan te schaffen of te activeren,

• Zal het niet langer mogelijk zijn een Flex Card of één van de bijkomende kaarten te herladen,

• Zal het niet langer mogelijk zijn om een Flex Card te vernieuwen,

• Zal het resterende geld van de bijkomende kaarten overgeschreven worden naar de Hoofdrekening en diens Flex Card.

2. VAN 1 JUNI 2020 TOT 1 SEPTEMBER 2020,

• Kan je de Flex Card gebruiken voor betalingen en geldafhalingen in overeenstemming met de algemene verkoopsvoorwaarden van de Flex Prepaid Card,

• Kan je nog steeds de terugbetaling vragen van het resterende bedrag op de Flex Card. Deze terugbetaling zal gebeuren via een overschrijving naar de bankrekening in overeenstemming met de algemene verkoopsvoorwaarden van de Flex Prepaid Card.

3. VANAF 1 SEPTEMBER 2020,

• Wordt jouw contract opgezegd wegens stopzetting van de dienst Flex Card door Fimaser,

• Zal het niet langer mogelijk zijn om de Flex Card te gebruiken, noch voor betaling, noch voor geldafhaling.

• Kan je nog steeds de terugbetaling vragen van het resterende bedrag op de Flex Card. Deze terugbetaling zal gebeuren via een overschrijving naar de bankrekening in overeenstemming met de algemene verkoopsvoorwaarden van de Flex Prepaid Card.

  • Flex Prepaid Card is bruikbaar in het hele Visa-netwerk in België, de wereld en op het internet.

  • Alle transacties worden gedetailleerd en zijn beschikbaar in de homebanking.

    Bij een herlaadkaart worden alle transacties gerangschikt op verbruikscategorie, zodat u op het einde van de maand uw uitgaven nauwkeurig kunt analyseren.

  • In geval van diefstal van de kaart, moet u onmiddellijk contact opnemen met CARD STOP op 02/226.36.36 (24 uur per dag, 7 dagen per week) om de kaart in verzet te plaatsen.

  • Voor de anonieme kaarten (A), afspraak op https://login.flexprepaid.be/#/login#%2F, met je gebruikersnaam gekozen paswoord.

    Van zodra je klikt op "inloggen" heb je toegang tot de homebanking.

    Voor de herlaadbare kaarten (R), afspraak op https://login.flexprepaid.be/#/login#%2F, met je gebruikersnaam gekozen paswoord.

    Van zodra je klikt op "inloggen" ontvang je een sms met een code voor éénmailig gebruik op het gsm-nummer dat je gebruikte bij de inschrijving.

    Deze sms bestaat uit 8 karakters (cijfers en letters) en is 10 minumten geldig.

  • Binnen het kader van de nieuwe Wet op Betalingsdiensten (PSD2), hebben we een extra beveiliging ingebouwd voor de beveiliging van jouw transacties en gegevens.

    Bij het ondertekenen van het contract heb je ons persoonlijke gegevens bezorgd en deze moeten beschermd worden.

  • In geval van 5 fouten, moet je contact opnemen met de klantendienst op 02/226.37.84.

  • Indien u de sms niet ontvangt, dan hebt u de keuze om een nieuwe binnen de 2 minuten te vragen na het eerste zending op authenticatie van de Pop-Up

  • Indien je gsm-nummer verkeerd of veranderd is heeft u de mogelijkheid om deze via de Pop-up te veranden. Een bevestiging wordt via mail verstuurd.Indien u geen toegang heeft tot de deze mailbox vragen we je contact op te nemen met de klantendienst op 02/226.37.84.

Kaart verloren of gestolen?
24u/24 & 7d/7 • 02/226.36.36