FAQ

 

  • De Flex Prepaid Card is een vooraf betaalde debetkaart die niet aan een bankrekening is gekoppeld.

    Om tijd te winnen aan de kassa's, is de Flex Prepaid Card uitgerust met de functie contactloos betalen   https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT2w98iSpUWUTu7ED-Bo3xp_qL8BN77LfReS6aZcepSX0LY9vKegZVxqw  waarmee u bij Carrefour tot 75 euro en bij andere handelaars tot 20 euro met een contactloze terminal kunt betalen. Met deze functie vermijdt u dat u uw code op de betaalterminal moet ingeven.

    Om in alle veiligheid online te winkelen is, de Flex Prepaid Card uitgerust met een veiligheidsservice voor onlineaankopen

    De Flex Prepaid Card bestaat :

    • In giftmodus ( van € 20 tot maximaal € 150)
    • In herlaadmodus (van € 20 tot maximaal € 10.000)

     

    U kunt zonder van kaart te veranderen omschakelen naar herlaadmodus. Vervolgens kunt u alle diensten van uw kaart benutten en de budgetbeheertool gebruiken (transacties rangschikken per categorie, uitgavedoelen programmeren volgens verbruikscategorie, budgetanalyse per maand, jaar, categorie ...)

     

  • Met Flex Prepaid Card

    • Zijn de risico's op fraude bij het online winkelen beperkt;
    • Besteedt u alleen het geld dat u hebt opgeladen;
    • Houdt u het bedrag van uw uitgaven onder controle;
    • Gaat u nooit in het rood;
    • Organiseert en volgt u, zonder van kaart te veranderen en door de herlaadmodus te kiezen, uw gezinsbudget per verbruikscategorie dankzij de gebruiksvriendelijke beheertools;
    • Geeft u uw kinderen financiële autonomie door hen een rekening en betaalkaart te geven waarmee ze, onder ouderlijk toezicht, hun financiën zelfstandig leren beheren (studies in het buitenland, vakantie, zakgeld ...);
    • Kiest u de herlaadmodus die het best bij u past;
    • Geniet u van de getrouwheidsprogramma's Bonus Card en Spaar&Pluk;

     

  • De aankoop en het gebruik van de Flex Prepaid Card zijn voorbehouden voor meerderjarige, handelsbekwame natuurlijke personen die gedomicilieerd zijn in België, met een beperking van vier kaarten per persoon. Handig om het gezin uit te rusten met een risicoloos betaalmiddel en de uitgaven en het herladen te centraliseren. De houder van de rekening is verantwoordelijk voor het gebruik dat wordt gemaakt van de kaart(en).

  • U kunt tot 4 Flex Prepaid Cards aan uw account koppelen. De houder van de rekening is verantwoordelijk voor het gebruik dat wordt gemaakt van de kaart(en).

  •  

    • Stel uzelf een globale uitgavendoelstelling voorop / of per categorie.
    • Programmeer de ontvangst van waarschuwingen per sms of e-mail wanneer u uw doelstelling overschrijdt.
    • Kijk in detail uw aankopen na.
    • Sorteer ze op bedrag, datum, handelaar.
    • Breng uw transacties onder in aankoopcategorieën of wijzig deze categorieën.
    • Raadpleeg uw maandelijkse uitgavenstaat.
    • Analyseer uw uitgaven per categorie, per maand, per jaar ... dankzij eenvoudige en gebruiksvriendelijke grafieken.
    • Rangschik uw transacties en/of creëer categorieën.

     

  • Flex Prepaid Card in giftmodus is verkrijgbaar onder blister in uw Carrefourwinkel

    Zie volledige lijst

    Vervolgens kunt u uw kaart omschakelen naar herlaadmodus om van al haar functies te benutten.

    Schakel om naar herlaadmodus zonder van kaart te veranderen: klik op onderstaande link.

    U hebt uw homebanking al geactiveerd

    Activeer uw homebanking

    Flex Prepaid Card in herlaadmodus is verkrijgbaar op www.flexprepaid.be

  • De Flex Prepaid Card in giftmodus, verkrijgbaar bij Carrefour (volledige lijst), biedt u een betaalmiddel dat beperkt is tot een maximumbedrag van € 150.

    Om cadeau te doen aan anderen of aan uzelf, om te gebruiken totdat het opgeladen bedrag is opgebruikt.

    Met Flex Prepaid Card in herlaadmodus kunt u uw kaart hergebruiken door eenmalige of geprogrammeerde overschrijvingen te doen (tot € 10.000), uw kaart configureren en een uiterst complete budgettool gebruiken.

  • Klik hier voor de Algemene Voorwaarden van de kaart.

 

  • U hebt de keuze uit meerdere herlaadmethoden (prijstabel).

    Eenmalig herladen :

    In uw Carrefourwinkel (lijst):

    • In cash max. € 3000
    • Met Bancontactkaart
    • Met kredietkaart
     

    Via Flex Homebanking:

    • Via overschrijving
    • Met kredietkaart
    • Van Flex Prepaid Card naar Flex Prepaid Card

     

    Automatisch herladen:

    • Maandelijks herladen via domiciliëring
    • Maandelijks herladen met kredietkaart op een vaste datum
    • Herladen Comfortoptie*

     

    *Met deze optie kunt u eenmaal per maand automatisch herladen met maximaal € 150 wanneer het saldo van uw kaart onvoldoende is.

  • Wanneer u uw kaart bij Carrefour koopt is ze onmiddellijk actief in giftmodus (maximaal oplaadbedrag van € 150).

    Wanneer u uw kaart online koopt, onmiddellijk in herlaadmodus, moet u eerst in een Carrefourwinkel het contract ondertekenen

  • Flex Prepaid Card is bruikbaar in het hele Visa-netwerk in België, de wereld en op het internet.

  • Alle transacties worden gedetailleerd en zijn beschikbaar in de homebanking.

    Bij een herlaadkaart worden alle transacties gerangschikt op verbruikscategorie, zodat u op het einde van de maand uw uitgaven nauwkeurig kunt analyseren.

  • In geval van diefstal van de kaart, moet u onmiddellijk contact opnemen met CARD STOP op 02/226.36.36 (24 uur per dag, 7 dagen per week) om de kaart in verzet te plaatsen.

  • Voor de anonieme kaarten (A), afspraak op https://login.flexprepaid.be/#/login#%2F, met je gebruikersnaam gekozen paswoord.

    Van zodra je klikt op "inloggen" heb je toegang tot de homebanking.

    Voor de herlaadbare kaarten (R), afspraak op https://login.flexprepaid.be/#/login#%2F, met je gebruikersnaam gekozen paswoord.

    Van zodra je klikt op "inloggen" ontvang je een sms met een code voor éénmailig gebruik op het gsm-nummer dat je gebruikte bij de inschrijving.

    Deze sms bestaat uit 8 karakters (cijfers en letters) en is 10 minumten geldig.

  • Binnen het kader van de nieuwe Wet op Betalingsdiensten (PSD2), hebben we een extra beveiliging ingebouwd voor de beveiliging van jouw transacties en gegevens.

    Bij het ondertekenen van het contract heb je ons persoonlijke gegevens bezorgd en deze moeten beschermd worden.

  • In geval van 5 fouten, moet je contact opnemen met de klantendienst op 02/226.37.84.

  • Indien u de sms niet ontvangt, dan hebt u de keuze om een nieuwe binnen de 2 minuten te vragen na het eerste zending op authenticatie van de Pop-Up

  • Indien je gsm-nummer verkeerd of veranderd is heeft u de mogelijkheid om deze via de Pop-up te veranden. Een bevestiging wordt via mail verstuurd.Indien u geen toegang heeft tot de deze mailbox vragen we je contact op te nemen met de klantendienst op 02/226.37.84.

Video van de Flex-app

Kaart verloren of gestolen?
24u/24 & 7d/7 • 02/226.36.36